Kvällen innan fick jag ett meddelande från Filip som gick i min paralellklass i högstadiet som sa att han bodde i Österrike, inte långt från Innsbruck och att jag gärna fick komma och sova där gratis. Perfekt tänkte jag och drog dit. Hela dagen fick dock lov att spenderas på tåg med knappt någon mat på hela dagen eftersom att jag inte hann köpa någonstans eftersom att det blev snabba tågbyten. Jag fick i alla fall spendera en timme i Innsbruck och se lite alper och lite av staden som verkade jättefin. Jag ångrar nästan att jag inte stannade där en natt eller två. Jag kanske får åka tillbaka någon gång. Jag kom i alla fall fram till Feldkirch på kvällen där Filip och hans kompis George mötte upp mig och vi gick i det starkaste månsken jag har varit med om till stället där de bodde. En bio-bondgård där de volontärjobbade som handledare för begåvningshandikappade människor. Jag fick träffa deras rumskompisar Nadja och Claudia och vi hängde ett tag tills det var dags att sova.
Alla bilder är från Innsbruck.
 

Kommentera

Publiceras ej