En kväll när jag skulle någonstans och göra något som jag inte kommer ihåg vad det var, var jag helt ensam i metro-vagnen. Det händer ALDRIG!
I onsdags var jag och Lila på teater och kollade på Rödluvan. Innan gick vi in och tittade i en blombutik och Lila fick en blomma av ägaren. Hon var SÅ lycklig!!
En kväll gjorde vi ansiktsmålning.
 
I söndags på Ung i Paris på svenska kyrkan så var det pepparkakshus verkstad. 
Ellen med hennes flickigt rosa pepparkakshus.
 
Mitt, Mathilda och Angelicas hus. Jag har gjort fram och baksidan och jag är liite för stolt över dem.
 
Efter Ung i Paris åkte vi hem till en tjej som heter Sara. Vi var tio pers i hennes lägenhet på typ 18 kvm och kollade på första Hobbit filmen vilket var väldigt mysigt.
 
Båda föräldrarna här hemma har åkt till Miami för att förbereda så nu är det bara jag, Lila och morföräldrarna hemma. Nu när mamman är borta känns det typ som att jag har blivit Lilas mamma för hon vänder sig alltid till mig och vill alltid vara med mig. Hon ger mig stora kramar, säger att hon älskar mig och vill hellre vara med mig än sina mor och farföräldrar. Hon säger att hennes farfar är tjock och luktar illa hahaha!!
Morföräldrarna verkar i alla fall älska mat. De lagar mat hela tiden typ och igår hade mormorn sufflé-skola med mig och Lila. De göder mig som en julgris. Idag när jag kom ner vid lunchtid haffade de mig direkt och frågade om jag ville ha lunch. Visst tänkte jag och blev serverad omelett, sufflé, crêpes, mandarin, päron och bröd. Jag orkade inte ens äta allt. Jag klarar inte riktigt av att äta så mycket ägg och smör heller, jag mår illa nu!
Morföräldrarna pratar BARA franska, så nu får jag verkligen träna. Jag förstår ändå nästan allt de säger, men jag är sämre på att prata. Tror dock att de förstår mig hyfsat bra, förhoppningsvis!
 

Kommentera

Publiceras ej