Klev som sagt upp tre på morgonen för att ta första tåget mot Paris. Fem byten senare var jag änligen framme. Jag var så himla trött och ville bara hem och sova. Eftersom att min värdpappa och Lila var i Thailand och min värdmamma var i Spanien var jag helt ensam hemma i två dagar efter jag kom hem vilket var väldigt, väldigt skönt. Det var så himla underbart att bara få ligga i sin egen säng och sova!
 
Jag hade en himla bra resa ändå även fast jag var sjukt trött och började känna mig ensam i slutet. Jag kan tänka mig att det hade varit roligare att tågluffa med en kompis, men nu är jag i alla fall många erfarenheter rikare. Jag ångrar inget. Det enda som riktigt sög på resan var Interlaken eftersom att jag hade velat haft fint väder så att jag hade fått se bergen och den fina naturen.
 
Under hela resan som varade i 13 dagar hann jag med att besöka 8 länder och åka 29 tågresor. Jag spenderade säkert flera dagar sammanlagt på tåg. Egentligen är det värdare och billigare att åka mycket nattåg, men eftersom att det ofta innebär att man måste vänta ett par timmar i en stad mitt i natten så kände jag som ensam tjej att det var bättre att bo på hostel.
Sammanlagt så kostade allt som allt ca 7000 :- för två veckors tågluff vilket jag tycker är en väldigt billig resa! Dock så gick jag aldrig ut och festade på kvällarna då jag inte riktigt kände mig bekväm med att gå ut ensam plus att de man träffade på hostelen ofta också var backpackers som var trötta och bara ville sova.
7000 :- med resa, 1 natt på hotell och 8 nätter på hostel är väldigt billigt ändå!

Kommentera

Publiceras ej