Igår var jag på min första franskalektion. Vi var typ 8 stycken i klassen och alla förutom en var mellan 30-50 år. Läraren verkade dock trevlig och bra så jag tror det kommer bli bra. Jag är faktiskt lite taggad, var inte det alls innan igår.
Idag ska jag åka och kolla på Naturhistoriska Riksmuséet samt åka och försöka fixa gymet. Sist jag var där sa det att de behöver ett papper från min bank för att de ska kunna göra autoöverföringar, men jag borde väl lika gärna kunna betala direkt? Det är ju ändå bara för två månader.
Jag skulle vara barnvakt ikväll också, men pappan är sjuk så de ska stanna hemma och jag slipper. Ska dock vara barnvakt imorgonkväll i stället men det gör inte mig så mycket.
 
Snart är det skollov och jag kommer vara ledig i tre veckor, de ska nämligen till Thailand i två veckor också. Vad jag ska hitta på under dom tre veckorna är fortfarande lite oklart. Helgen på den första veckan ska jag i alla fall vara hårmodell åt en svensk tjej som ska söka jobb som frisör här. Som tack skulle hon klippa mig gratis, yay!
 
De andra två veckorna funderar jag på att tågluffa, även om jag blir ensam. Jag tänker att jag vill åka till Genève och träffa några au pair kompisar som fortfarande är kvar där samt att jag vill åka till alperna och haika. 
Jag är fortfarande ovan att bo i en så stor stad så det känns verkligen som att jag vill se lite natur!
 
Jag har förresten kommit på varför man alltid säger att man hade det bättre när man var liten, då man inte hade några problem alls och livet var en dans på rosor. Barn tänker BARA på sig själva och vill de inte bada när de ska bada går jorden under. Bara en tanke..
 

Kommentera

Publiceras ej