I söndags stod Louvren på schemat. Tyvärr gjorde det det även för många, många andra eftersom att det är gratis första söndagen i månaden plus att det inte finns så mycket annat att göra på söndagar eftersom att det mesta är stängt. När vi kom till glaspyramiden var det världens längsta kö som säkert hade tagit timmar. Vi gjorde dock en fuling och gick ner till gallerian som är nedanför Louvren, gick nästan ända fram till ingången och trängde oss i kön. Vad gör man inte för att Pär ska få se Louvren?
 
En liten, liten del av alla människor som köade...
 
Min favoritstaty på Louvren
Mona-Lisa. Tycker det är rätt kul med killen som står och tar en selfie med tavlan haha!
En del tavlor är enorma. Förstår inte hur de kunnat måla så stora tavlor, måste ju ha tagit evigheter! Ser ni mig, hur liten jag är jämfört med tavlan?
 
Bara taken i Louvren är som stora tavlor!
Jag slutar aldrig förundras över hur vackert det är. Tänk er att det faktiskt har bott personer i slottet!!
Sen gjorde vi en obligatorisk par-grej. Gick till bron där alla kärlekspar hänger hänglås som en symbol för kärlek. Självklart har vi också ett lås där nu ;)
 
Innan vi skulle åka till flyget ville Pär se Moulin Rouge. Fullt med sexbutiker var det på den gatan också!
 
Sen blev det en frappuchino på flyget samt lite käk innan Pär skulle åka. På vägen hem blev jag panikkissnödig på tåget och hade ca 1 timma kvar innan jag var hemma. Stannade på Gare du Nord för att gå på toan. Tror ni inte dom har stängt toan?! Less blev jag och fick hålla mig hela vägen hem!
 

Kommentera

Publiceras ej