Jag har fått ett helt otroligt bra erbjudande som man inte kan skita i, i så fall är man ungefär dum i huvudet. 
 
Familjen undrar om jag vill följa med dem till Miami i Januari och stanna till typ slutet på mars eller början av april. De kommer att betala båda flygresorna, ge mig en lön på ca 100 € i veckan (som jag har nu) samt ge mig en egen lägenhet, handla mat åt mig och jag kommer att jobba samma timmar som nu typ (15.45 - 20).
 
Visst borde man inte kunna tacka nej till detta? 
Grejen är bara den att jag känner just precis nu att jag vet inte om jag vill åka iväg tre månader till. Jag känner när jag är här att jag tycker att det mest är jobbigt med barn. Jag har även lite hemlängtan och saknar personer där hemma, och åker jag till USA kommer jag bara stanna hemma två veckor över jul och sen åka iväg tre månader igen. Det känns mest tungt och jobbigt just nu även fast det är ett så himla bra erbjudande. Jag känner även att jag vill åka lite för deras skull eftersom att Lila är så blyg och osäker och de vill att hon ska känna sig trygg vilket de tror att hon gör med mig, plus att de kommer att ha rätt mycket jobb och saker de måste göra eftersom att de flyttar till en helt ny kontinent. Dessutom berättade mamman idag att hon är gravid.
 
Jag är så himla kluven just nu och dessutom tror jag att jag är inne i en dipp-period då allt mest känns jobbigt och jag vill bara gråta för allt typ. Jag kanske kan fråga dem om jag kan ge dem ett svar efter min tågluff då jag kommer att ha tid bara för mig själv att tänka igenom allt.
 

1 kommentarer

Louise

15 Oct 2014 23:01

Det känns som att det är väldigt lätt att hamna i au pair-träsket. Det kan vara rätt jobbigt att jobba för någon som är gravid, mycket humörsvängningar, men å andra sidan får du ju en egen lägenhet. Jag tror att det du måste se till är möjligheten - kommer du att kunna göra den resan på egen hand eller är det en "once in a lifetime" erfarenhet? Lycka till i ditt beslut :)

Svar: Ja precis. Som tur är så är båda föräldrarna jättesnälla :) Jag har bestämt mig för att åka nu. De blev jätteglada, ett problem mindre för dem mitt i all flytt-stress :)
linneaimessery.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej