Jag hade planer för denna fredag sen en vecka tillbaks. Jag skulle åka med mina internationella aupair-kompisar till Lausanne för att festa och sova på hostel för att imorgon åka till Montreux och se den lilla staden. Har aldrig varit i varken Montreux eller Lausanne så hade sett fram emot det jättemycket. Igår kom min värdmamma och sa "Linnea, kan inte du sitta barnvakt imorgon? Vi ska åka på en födelsedagsfest." Jag sa att jag redan hade planer och hon sa typ "Okej, vi får väl lösa det på nåt sätt." Sen idag så sa hon att jag var tvungen att sitta barnvakt men att dom kunde komma hem vid elva så att jag kunde åka in till Geneve sen och träffa kompisar. Klockan är nu 00.41 och dom har fortfarande inte kommit hem - över en och en halv timma senare än vad dom sa. Tack för att ni förstör min fredagkväll känner jag, kommer nog inte palla fara till Montreux imorgon heller för att det är mycket bökigare att ta sig dit härifrån än från Lausanne. 
En kompis jag har här får alltid extra lön om hon sitter barnvakt på kvällar och helger, tänk om det vore så väl. Jag brukar inte bry mig så himla mycket om det annars, men just ikväll känner jag att jag borde få extra bara för att jag redan hade planerat och dom var ute alldeles för sent och kan dessutom inte hålla vad dom lovar. Nu när jag bara har två veckor kvar här så värderar jag mina helger jättemycket och vill göra roliga saker, träffa kompisar och se ställen jag aldrig varit på innan jag åker hem. Jag är bitter.
 

2 kommentarer

Evelina

30 Nov 2013 13:47

Förstår dig verkligen, det är INTE ok. Tillit är det viktigaste. Sådär kan dom ej bete sig!

Svar: Nä jag blir bara sur på dom!!
linneaimessery.blogg.se

Evelina

30 Nov 2013 13:47

Förstår dig verkligen, det är INTE ok. Tillit är det viktigaste. Sådär kan dom ej bete sig!

Kommentera

Publiceras ej