Igår natt kom jag äntligen fram till Miami Beach efter ca 24 timmars resande som faktiskt kändes otroligt kort och smidigt. 9 timmars resan mellan Stockholm och Chicago kändes som 1,5 timme eftersom att jag sov typ en timme natten före.
 
Blev sugen på popcorn i Chicago och köpte popcorn med ostsmak. Man kände efter första popcornet att munnen blev smord och helt fettig typ plus att fingrarna blev helt gula. Fett och tillsatser, välkommen till USA!
 
I morse vaknade jag konstigt nog just efter sju och bestämde mig för att följa Fabienne och Lila till Lilas skola. Sen åkte jag och Fabienne och åt frukost på ett litet café, bagels och ice coffee.
Sen har jag inte gjort så himla mycket idag. Jag har gått runt litegrann och bland annat legat på stranden och läst en stund, men det blåste rätt mycket. Det var tydligen en kall dag idag, för bara någon dag sen var det tydligen jättevarmt. Jag har spenderat en del tid i familjens lägenhet och försökt få internet att fungera också. Familjen bor för tillfället i min lägenhet eftersom att det tydligen hade bott några andra i den här lägenheten tills för bara några dagar sen. Imorgon eller på lördag får jag flytta in min lägenhet vilket känns skönt, den är dessutom mycket finare än familjens lägenhet! ;)
Bilen jag förmodligen kommer börja köra efter ett tag för att hämta Lila på skolan. Nu i början ska jag ta bussen vilket tar 45 minuter enkel väg, kul...
Var jag tvungen att kunna sånt här och skriva korta meningar som "Lillian loves lettuce" när jag var 4 år?
 

Kommentera

Publiceras ej