Vaknade vid nio idag. Känns rätt skönt att vakna hyfsat tidigt av sig själv. En annan sak som är rätt skön är att jag verkar vara den som är mest morgonpigg, de andra verkar gilla att ligga kvar och dra sig läänge. Jag tycker det är skönt att slippa vara den som andra väntar på och att man dessutom har en lugn stund för sig själv på morgonen.
 
En annan sak som slog mig när jag ställde in kaffekoppen i diskmaskinen nu på morgonen är att det här känns mycket mer som ett hem än den andra familjen jag bodde i. Där kände jag mig som tjänstefolk som skulle springa runt och plocka upp från de andra och eftersom att de barnen var så intensiva så ville jag mest vara inne på mitt rum eller dra därifrån när jag hade ledig tid. Här känner jag mig mer som en vän som bor här, som får göra precis vad jag vill när jag vill. Även fast de har en städerska varannan vecka så hjälps alla åt att plocka undan och hålla det lite snyggt, de förväntar sig inte att jag ska göra allt sånt.
Till och med Lila som bara är 3,5 år är jätteduktig på att plocka undan efter sig. Nu vet jag inte exakt hur duktig 3,5-åringar brukar vara på vissa saker, men bara en sån sak som att hon skär sin korv själv, går på toa och torkar sig själv, klär på sig själv och tar på sina skor själv tycker jag är himla duktigt av henne!
 
En selfie på det!
 

Kommentera

Publiceras ej