Mitt flyg skulle vara i Paris 20.45 men var lite försenat så vi kom fram vid 21. Jag hämtade väskorna och skulle sedan gå och möta Fabienne. Ingen Fabienne. Nähä, tänkte jag. Vad gör jag nu då? Jag stod kvar och väntade och väntade. Jag började nästan bli orolig att vi hade missförstått varandra och tagit fel på dagen eller något. Till slut, ca 40 minuter för sent kom hon - tur! 
 
När vi ska gå till bilen frågar hon om hon får låna mitt bankkort för att betala parkeringen eftersom att hon har glömt sitt hemma. Självklart säger jag och ska ta fram börsen. Jaha.. Var har jag den då?? 
Jag hittar inte börsen någonstans och kommer fram till att jag måste ha tappat den på planet. Som tur var hade jag inga kontanter i den, det viktigaste var körkortet och bankkortet. 
Vi blev hänvisade till en disk där man snackar bagage och där har dom min börs!! Jag var helt säker på att jag inte skulle få tillbaks den men tack vare vänliga flygvärdinnor så låg den där.
 
I natt ringde det på min telefon och i andra luren var en av flygvärdinnorna. 
 
"Vi hittade din börs på planet, har du fått tillbaka den? Vi får egentligen inte lämna ut börsar sådär men vi tänkte att det var bättre att vi lämnade den i Paris än att vi skulle ta med den till Stockholm igen."

Tack snälla flygvärdinna! ♥

1 kommentarer

Elin

10 Sep 2014 20:52

Typiskt dig att glömma saker, håll reda på dem nu :)

Kommentera

Publiceras ej