Förlåt för min usla uppdatering här på bloggen. Skyller på att jag de senaste dagarna inte har haft så mycket att skriva om.
I fredags kväll gick jag och Eni en liten sväng på Louvren. Vi kollade nästan mer arkitektur än konst, hela Louvren är ju som ett guldglimrande konstverk!
Efter Louvren gick vi på en halvskabbig italiensk resturang och åt trerätters. Till förrätt åt vi tomat med mozzarella, olivolja och basilika samt en charkuteritallrik. Mozzarellan var hård och basilikan såg vi aldrig till, charkuteritallriken var fylld med skinka som skulle kunnat kosta 10 kronor på typ Lidl - inte god eller bra på något sätt. Jag var tvungen att spotta ut en bit i servetten för att det smakade så illa!
Sen åt vi en god laxpasta samt en stek som var platt som en lövbiff och smakade bränt. 
Efterrätterna var dock bättre. Äppelkaka samt chokladmousse. 
Dit går vi inte igen!
 
 
I lördags hade vi picknick vid Eiffeltornet. Jag fick träffa en ny tjej - Brienne, även hon från USA (som alla andra). Vi hade mycket trevligt och Eni satt i hundbajs som vi upptäckte när vi skulle gå hemåt.
 
På kvällen åkte vi till Brienne och hade lite förfest innan vi drog ut på världens minsta lilla bar och drack en drink som var som en söt sliskig slush. Vi ville sen dansa och blev hänvisade till ett ställe som jag inte kommer ihåg vad det hette. När vi kom in så fattade vi inte riktigt hur vi kom in, det var jättefancy där inne, ungefär som Louvren fast mindre och utan allt guld. Dock så sög det där också och vi drog hem efter ett tag.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej