Jag och Laura klev upp tidigt och hon gjorde en god frukost med rostade mackor med cream cheese och avokado samt massor av kaffe. Sedan var hon snäll och följde mig till tågstationen så att jag skulle hinna med tåget. Vi var dock lite sena och stressade ganska mycket, och så råkade vi ta ett tåg åt fel håll. Men vi kom fram i tid i alla fall och dessutom var tåget försenat så det var ju tur!
Vi kramades hejdå och sen var jag påväg till Warzsawa i Polen.
 
I Warzsawa hade jag ganska mycket tid och tänkte att jag skulle gå ut från tågstationen och se staden litegrann. Detta vad var jag möttes av:
En bilväg och en massa gråa betonghus. Tydligen ska Warzsawa vara en ganska fin stad men det kunde man verkligen inte tro där jag stod. Tågstationer brukar ju ändå ligga hyfsat i centrum, men om det där var centrum så vet jag inte vad jag ska tro haha. Jag lyckades i alla fall hitta en liten affär där det inte fanns mycket att titta på, men billigt var det! Polen är ett sjukt billigt land!
 
Köpte en kebabtallrik som inte var den godaste jag har ätit, men dock den billigaste. Jag tror att den kostade ca 20 - 30 kronor.
 
Sen kom jag till slut fram till Krakow där jag checkade in på hostel och såg detta galna och generösa pubcrawl. 
Hostelet låg väldigt centralt men i en konstig liten gränd. Det kostade 50 kronor per natt men då delade jag rum med sju andra vilket bara var killar och två par som delade sängar. Alla låg dessutom och sov i jeans. Jag kände mig inte riktigt bekväm med att sova i det rummet..