Gick till doktorn i eftermiddag. Fick vänta ca 1 timme och en kvart i väntrummet, sov ca 80% av tiden på en stol. När jag fick gå in till doktorn visade det sig vara en snygg doktorstudent i stället för den vanliga fransktalande doktorn så vi kunde alltså kommunicera lite på engelska. Det är lite annorlunda här jämfört med vårdcentralen i sverige. Jag skulle göra ett urinprov och i stället för att ställa det i en lucka på toan fick jag gå runt med min kissmugg genom väntrummet där det satt massa människor till undersökningsrummet och doktorn. Kändes inte megafräscht att gå runt med en kopp kiss. Det visade sig i alla fall vara urinvägsinfektion så jag fick medicin utskriven. I Sverige brukar det ju vara piller ca 7-10 dagar eller nåt sånt. Här fick jag en påse med pulver som jag ska dricka ikväll och sen ska det vara borta om 20 timmar. Snacka hästmedicin!

Kommentera

Publiceras ej